logo

Inloggen Inloggen

E-mail adres (geen hotmail,live of outlook gebruiken ajb):

Wachtwoord (Vergeten):



Gratis aanmelden (studenten)
Aanmelden (bedrijven)


Openingstijden Openingstijden

Wij zijn bereikbaar van:
maandag tot en met vrijdag
van 09:00 tot 17:00

Het is: 18:56 (GMT+1)
(17-12-2018)

Contactinformatie Contactgegevens

Telefoon Telefoon: +31-23-7112451
Telefoon Mobiel: +31-65-1429965
Skype Skype: sterrenstages
E-mail E-mail: Contactformulier


Facebook E-mail Twitter LinkedIn Google+

Wat je kan leren van 6 slimme event concepten



Geplaatst op 23-07-2012.

De internationaal bekende event blogger Julius Solaris spotte 6 innovatieve en originele eventconcepten. Julius geeft je kort mee wat je er van kan leren.

Dit is een uitgelezen kans om inspiratie op te doen voor je eigen evenement.

Repair Café

Repair cafés zijn gratis toegankelijke bijeenkomsten waar je spullen laat repareren. Deelnemers brengen kapotte spullen mee en een groep vrijwilligers herstelt ze. Doel van deze Repair Cafés is de bezoekers helpen om oude zaken te recycleren in plaats van ze weg te gooien.

  • Wat kan je er van leren? Evenementen met een specifiek doel kennen onmiddellijk succes. Mensen bij elkaar brengen om iets samen te maken, iets materieels of immaterieels, wekt belangstelling bij deelnemers en pers. 
  • Waar: in Amsterdam 
  • Gespot op: NYTimes 
  • Website: RepairCafe.nl 

The Lost Lectures

Lost Lectures zijn geheime lezingen of speeches van prominente sprekers uit verschillende sectoren. De geïnteresseerde deelnemers weten pas enkele dagen op voorhand waar de lezing plaats vindt.

  • Wat kan je er van leren? Verrassing en geheimhouding zijn essentieel om deelnemers te lokken. 
  • Waar: in Londen 
  • Gespot op: tweet van BriteUK 
  • Website: TheLostLectures.com 

NFP Tweetup Deze

Tweetups vinden plaats sinds 2008 en zijn gratis voor liefdadigheidswerkers of geïnteresseerden uit non-profitorganisaties. Beautiful World organiseert de events en JustGiving sponsort. De Tweetups hebben als doel ervaringen uit te wisselen over het gebruik van sociale media in de non-profitsector.

  • Wat kan je er van leren? Twitter creëert event communities en non-profit organisaties halen er voordeel uit. 
  • Waar: in Londen 
  • Gespot op: een tweet van Mark Jennings 
  • Website: NFPTweetup.org 

Nokia schaft Nokia World af ten voordele van kleinere events

Nokia schafte zijn jaarlijkse topevenement Nokia World af en organiseerde in de plaats een reeks kleinere evenementen. Hiermee zet Nokia de stap van luidruchtige massabijeenkomsten naar meer kleinschaligere evenementen op uitnodiging.

  • Wat kan je er van leren? Groter staat niet gelijk aan beter. Je brengt je boodschap niet altijd over met luid roepen. Ook evenementen op kleinere schaal zijn nuttige marketing tools voor wereldwijde merken. 
  • Waar: In Helsinki 
  • Gespot op: The Next Web 
  • Website: Nokia.com 

WWWConference

De WWWConference is ontworpen door de stichter van TED en heeft geen presentaties en geen programma. Enkel 66 deelnemers waaronder Steve Wozniak, David Blaine en Matt Groening.

  • Wat kan je er van leren? Jamsessies van gemotiveerde en interessante mensen worden echte topevenementen. Hoog tijd om traditionele formats te herzien!
  • Waar: ? 
  • Gespot op: terwijl Julius onderzoek deed voor TED 
  • Website: theWWWConference.com 

F50

F50 is een technisch congres georganiseerd door Founders Fund. Hoe werkt het? Je vliegt met een privé jet een select clubje genodigden naar Hawaï. Je geeft hen een persoonlijke gegraveerde iPad. In plaats van je gasten te trachten bekoren met boeiende presentaties, schotel je hen boeiende activiteiten voor zoals snorkelen of samen touren in Jeeps. Ondertussen laat je hen discussiëren en stimuleer je de discussies via kaarten met vragen.

  • Wat kan je er van leren? Verras je gasten tot in de kleinste details, zorg dat ze zich speciaal voelen en doe dan beroep op hun inbreng. 
  • Waar: in Hawaï 
  • Gespot op: Techcrunch 
  • Website: FoundersFund.com 

Besluit

Wil je je inspireren op deze events, wees dan bedachtzaam, suggereert Julius Solaris. Bedoeling is niet eenvoudigweg te kopiëren wat hier beschreven staat. Sommige voorbeelden lijken immers heel extreem of vereisen een groot budget. Doel is wel dat je even nadenkt over wat jij anders kan doen bij je volgende evenement op basis van wat de bedenkers van deze concepten uitdachten.


Bron: Inspired by eventmanagerblog.com - 19-07-2012

Klik hier voor recente stageplaatsen 

Adverteren in samenwerking met

 

ISS INTERCLEAN

 

 

 

 



2009-2018 SterrenStages. Alle rechten gereserveerd. | Algemene voorwaarden | Privacy verklaring | Over ons | Sitemap Realisatie door: xynta