Vorig jaar gaf het ziekenhuis de werkprocessen op het gebied van eten en drinken opnieuw vorm. Hierdoor zijn veel dubbele en onnodige handelingen uit het werkproces gehaald. Het moment tussen het kiezen en het uitserveren van een maaltijd is hiermee ook verkort.
Colinda Tijssen, projectmanager binnen het Albert Schweitzer ziekenhuis, laat weten dat het vooral in het begin moeilijk was om om te schakelen. “Het is niet niets om opeens alle werkzaamheden die eten en drinken betreffen volledig gedigitaliseerd uit te voeren.”
Vooral voor de afdeling Gastvrij (de keuken, red.) betekende de omschakeling veel, volgens Tijssen. Deze afdeling moest namelijk tijdelijk op twee verschillende manieren werken en oplossingen bedenken voor de knelpunten. Het streven was om direct over te gaan tot volledige digitalisering. Dat betekent geen losse briefjes en lijstjes meer bij de zorgassisent, maar alles raadplegen in CuliCart.
Inmiddels wordt het systeem op dertien afdelingen gebruikt. Nadat de pilots op drie afdelingen binnen het ziekenhuis goed bevielen, werd gestart met de uitrol binnen het hele ziekenhuis.
lisa roggeveen
Voor jouw stage ga je naar HIER